Huawei Şebeke Sorunu Çözümü
Ülkemizde cep telefonu kullanımında gerekli olan şebeke hizmetini ülkemizde Turkcell, Turk Telekom ve Vodafone sağlamaktadır. Bu operatörler ülkemizde milyonlarca kişiye hizmet sunmaktadır. Bu üç operatörün haberleşme hizmetini sağlayabilmeleri için Türkiye’nin birçok yerinde baz istasyonları bulunmaktadır. Baz istasyonları en iyi ve en kaliteli şekilde hizmet vermeye çalışsalar da bazen cep telefonlarında yeterli sinyal almama neticesinde cep telefonu şebeke gelip gidiyor sorunu görülebilmektedir. Dünyada ve Türkiye’de yaygın kullanılan telefon markalarından biri de Huawei’dir. Huawei şebeke sorunu çözümü kullanıcıların çok fazla araştırdığı konular arasındadır.
Operatör ne olursa olsun bu gibi sorunlarla karşılaşılması durumunda yapılması gereken birkaç çözüm yolu bulunmaktadır. Telefonla görüşme sırasında çekmeme durumu söz konusu ise lokasyon değiştirmek sorunu çözebilir. Bunun haricinde başka bir seçenek olduğunu söyleyemeyiz. Ancak telefonunuzla internet kullanımı yani mobil veri hizmetinde sıkıntılar yaşamanız halinde alternatif çözüm yolları bulunmaktadır.
Cep telefonu şebeke çekmeme sorunu telefon görüşmelerinde yaşanıyorsa bunun için olabilecek çözümleri şu şekilde maddelemek mümkündür:
- Telefonun SIM kartı, SIM kart yuvasına tam oturmuyor olabilir. SIM kartının bulunduğu kapak açılarak bu durum kontrol edilebilir. Sim kartı tam oturmuyorsa SIM kartı büyüklüğünde bir kâğıt ile SIM kartı desteklenebilir.
- Sim kartı bir şekilde hasar almış olabilir. Bunun için de SIM kartı kontrol ederek hasar görülmesi durumunda telefona yeni sim kartı takılmalı. Bundan sonra tekrar görüşme sırasında problem olup olmadığı tekrar kontrol edilmelidir.
- Cep telefonlarında sim kartı tanımama ya da sim kartındaki çekim gücü problemi yazılım kaynaklı da olabilir. Bu durumda sorunun çözümü ancak telefon formatlanarak sağlanabilir.
- Şayet sim kartında herhangi bir sorun saptanamaması durumunda sorunun temeli yüksek ihtimalle SIM kart soketindedir. Bu durumda da soketin değişmesi gerekmektedir.
Yukarıda bahsettiğimiz çözüm yöntemleri telefon ile iletişim yani konuşma sırasında sorun yaşanması halinde uygulanabilecek çözüm yollarıdır. Telefonda mobil veri kullanımında sorun yaşanması halinde yukarıdaki çözüm yollarından bazıları çözüm sağlayabilir. Bunlara ek olarak operatörünüzün kapsama alanının düşük seviye olduğu yerlerde uygulayabileceğiniz farklı bir yöntem daha vardır. Bu yöntem telefonun internet gücünü 4.5G teknolojisinden 2G/3G’ye çekmektir. Bu yöntemde daha düşük bir güce çekilen internet, kapsama noktasının dışında olsa bile 4.5G’de alınan hızdan daha yükseğini alarak interneti bir nebze de olsa hızlandırmaya yarayacaktır.
Huawei şebeke sorunu çözümü için yukarıda sıraladığımız yöntemlerden hiçbiri işe yaramazsa operatörünüz ile iletişime geçerek bulunduğunuz lokasyonun yakınlarındaki baz istasyonlarının denetlenmesini talep edebilirsiniz. Bu da çözüm vermezse sim kart soketindeki sorunun çözümünü cihazınızı Cep Market’e ulaştırarak sağlayabilirsiniz. Cep Market teknisyenleri tarafından telefondaki çekim sorunu kısa sürede halledilebilir. mümkündür. Bu işlemlerden sonra telefon eski sağlığına kavuşacak ve kapsama alanlarının dâhilinde yeteri kadar iyi çekecektir.
Huawei Şebeke Çekmiyor
En fazla merak edilen ve araştırılan şebeke problemleri arasında Huawei şebeke çekmiyor sorunu olabiliyor. Bu sorun telefonun hem arama hem de aranma fonksiyonlarını etkileyebildiği için cihazı bir anda kullanım dışı duruma sokar ancak bu sorunun da elbet bir çözümü vardır.
Huawei’lerde şebeke sorunu, yazılım veya donanım kaynaklı olabilmektedir. Internet aramalarında en çok rastladığımız Huawei şebeke yok, Huawei şebeke çekmiyor sorununun çözümleri olarak neler yapılabilir yazımızda detaylarıyla konu ediyoruz.
Huawei cihazınızda şebeke yok veya çekmiyor benzeri bir sorunla karşılaştığınızda yapmanız gereken ilk işlem cihazı kapatıp tekrar açmaktır. Bu denemeden sonra telefonunuzda hala şebeke yoksa telefonu ortalama 1 saat kapalı tutun. Bu yöntemi uygulama nedeni nedeni, baz istasyonundan geçici olarak veri akışı sağlanamıyor olması ihtimalidir. Bir saat sonra hala şebeke gelmiyorsa SIM kartınızı çıkarın ve telefonunuzun arama kısmına *#06# yazdıktan sonra arama tuşuna basın. Bu işlem ekranda IMEI numarınızı görmeyi sağlamaktadır. Eğer ekranda IMEI kodunuz çıkmıyorsa sorununuz yüksek ihtimal baseband yani şebeke entegresinden kaynaklanmaktadır. Bu sorunun çözümü için telefonunuzu Cep Market’e getirmeniz halinde Huawei teknisyenleri tarafından kısa sürede sorun çözüme kavuşturulabilir.
Diğer taraftan şebeke yok veya servis yok sorunuyla karşılaşmanızın yukarıdaki genel nedenler haricinde farklı nedenleri de olabilir. Örnek vermek gerekirse operatörünüzden gelen aylık faturayı unutmak da şebeke kesintisi sorununa sebep olur. Bu yüzden operatörünüzle hesap durumunuzu kontrol edin. Ayrıca çok düşük bir ihtimal dahilinde de olsa bulunduğunuz yerde kesinti olup olmadığından emin olun. Diğer bir neden de telefonunuza gelen yeni bir yazılım güncellemesi ayarları değiştirmiş olabilir ya da yazılım güncellemesi yapmanız gerekebilir. Bir diğer şebeke yok sorununu çözmenin yolu fabrika ayarlarını veya ağ ayarlarını sıfırlamak olabilmektedir.
Huawei telefonunuzla aramaya yapamıyor ve arama alamıyorsanız, ayrıca cihazınızda şebeke sinyali yoksa bunun birkaç farklı sebebi olabilir. Bu sebepler cihaz ayarı veya operatörle ilgili olabilir. Cihazınızın durumunu incelemek için aşağıdaki adımları izleyin.
Şebeke sorununu çözmek için cihazınızın yazılımının ve ilgili uygulamaların en güncel sürüme sahip olup olmadığını kontrol edin.
Huawei Yazılım Güncelleme
Huawei telefonunuzun yazılımını güncellemek için aşağıdaki adımları izleyin:
- Ayarlar > Yazılım güncellemeyi seçin.
- İndir ve yükle öğesine dokunun.
- Ekrandaki yönergeleri izleyin.
Huawei Cihaz Ayarları
Huawei şebeke sorunu bazı cihaz ayarları sebebiyle ortaya çıkabilir. Örneğin uçuş modu buna sebep olabilir. Bu sebeple uçuş modu açık mı etkin olup olmadığını veya cihazınızın bilinmeyen veya özel numaralardan gelen aramaları engelleyip engellemediğini kontrol edin.
Huawei uçuş modunu kapatmak için şu adımları uygulayın
- Ayarlar’ı açın ve Bağlantılar’a dokunun.
- Uçuş modu açıksa kapatın ve bağlantınızın kararlı olup olmadığını kontrol edin.
Huawei telefonunuz farklı bir operatöre bağlı olduğunda da şebeke sorunu ortaya çıkabilir. Kendi operatörünüzü seçmek için şu adımları izleyin.
- Ayarlar’ı açın ve Bağlantılar’a dokunun.
- Mobil ağlar’a dokunun.
- Ağ operatörleri’ne dokunun.
- Otomatik olarak seç özelliğini kapatın ve operatörünüzü seçin.
Diğer Şebeke Sorunu Çözümü Yöntemleri
Şebeke sorununu çözmenin yolları bu kadarla sınırlı değil. SIM kartınızı çıkarıp tekrar takmak da sorunu çözmeye yardımcı olabilir. SIM kartı tekrar takmadan önce SIM kart yuvasına üfleyerek içindeki toz ve parçacıkları temizlemenizde fayda var.
Telefon kılıfınızı değiştirmeniz durumunda şebeke sorunu yaşama ihtimaliniz var. Bunun yanı sıra telefonunuz virüsler veya aşırı ısınma gibi sebeplerden dolayı bozulabilir ve şebeke çekmeyebilir. Diğer bir ihtimal olan hücresel veri ayarlarınızı değiştirmek de şebeke sorununuza çare olabilir. Başka bir seçenekse, operatörlerin servis sorununu çözmek için kullandıkları özel aktivasyon kodlarıdır. Bu kodu öğrenmek için operatörünüzle iletişime geçebilirsiniz.
Tüm yukarıda anlattıklarımızı uygulamaya geçmeden önce önemli bir konunun altını çizmekte fayda var. Yukarıdaki işlemlere geçmeden önce Huawei telefonunuzun yedeğini almayı veya bilgileri bilgisayara yedeklemeyi atlamayın.
Huawei şebeke sorunuyla ilgili yukarıdaki çözüm yollarını denemenize rağmen şebeke yok sıkıntısı devam ediyorsa, sorununun kaynağının yazılımsal değil yüksek ihtimal donanımsal olduğunu varsayabiliriz. Huawei şebeke sorunu çözümü için cihazınızı Anadolu yakası Kadıköy’de hizmet veren Cep Market’e getirebilir ve Huawei uzman teknik servis ekibimize cep telefonunuzu emanet edebilirsiniz.